luni, 18 ianuarie 2016

ITSC-SVFP -O gluma buna sau un pericol public?- Institutul de Training, Studii și Cercetări pentru Sisteme de Vehicule fără Pilot

ITSC-SVFP - este o denumire pe care nici cei 14 membrii fondatori nu o retin, denumire la care lipseste cuvantul S.R.L. , adaug eu, pentru a nu se confunda cu un institut guvernamental cu greutate. Aceasta organizatie isi propune conform declaratiilor presedintelui ei, domnul Octavian Isaila (O.I.),  sa faca tot ce e mai interesant cu dronele, si mai ales sa o faca in siguranta. (v-ati prins?)

In mod normal o astfel de initiativa ar fi laudabila dar fiind lansata intr-un mod bombastic pana la ridicol, caracteristica politicianului, aproape primar de Medias, O. I.  (vezi omul in clipul de mai jos) , m-a facut sa o analizez mai atent si am observat ca aduce grave probleme de siguranta a traficului aerian, astfel:

Conform graficelor prezente pe site-ul organizatiei http://www.zbordrone.ro, iti este permis sa folosesti dronele pe linia de decolare/ aterizare a aeronavelor cu oameni la bord de pe aeroportul Baneasa dar nu si in parcul 23 August. De fapt aceasta situatie apare la toate aeroporturile civile din Romania!

Cu alte cuvinte utilizatorul de drone tip jucarie,  neavizat,  poate intelege ca daca ridica o drona inafara cercului rosu, este in regula. Complet gresit! Cel mai periculos loc in care poti ridica o drona este pe linia de decolare/ aterizare a aeroporturilor.

Am subliniat "drone tip jucarie" deoarece dronele profesionale au integrat in sistemul de planificare a zborului o harta cu zonele tuturor aeroporturilor si aerodromurilor, mult mai completa decat ce ne ofera ITSC-SVFP (am scris-o cu CTRL+C  CTRL+V). La o analiza atenta a zonelor de interdictie importante am observat ca lipsesc cu desavarsire o multime de aeroporturi si aerodromuri (vezi Ianca, Bobocu, etc...), situatie care este rezolvata in softurile dronelor profesionale. 

Practic sunt dezinformati utilizatorii care au cea mai mare nevoie de siguranta, utilizatorii de mici drone hobby.

Asa arata aplicatia de planificare a zborului a unei drone profesionale, cu harta actualizata cu zone de excludere corect delimitate -5 Km in jurul aeroporturilor civile si militare, vezi Baneasa si Otopeni corect delimitate.

In lumina acestor informatii, domnul Octavian Isaila  impreuna cu Institutul de Training, Studii și Cercetări pentru Sisteme de Vehicule fără Pilot-  nu numai ca reinventeaza roata, dar si dezinformeaza intr-un mod nociv si periculos pentru siguranta zborului.

Dar stati, asta nu este tot!

Domnul  O.I. a mai incercat sa foloseasca dronele in alte proiecte dar fara prea mare succes. La un moment dat a apelat chiar la ajutorul meu pentru a monta o drona DJI S900 cumparata ca piese kit si aproape inutilizabila.  De fapt succesul sau este atat de limitat incat inclusiv in propaganda dansului din 2016 apar dronele construite de mine la inceputuri -2012.



Dar asta nu este atat de deranjant ca slugarnicia cu care perii autoritatile domnule O.I.:
Esti primul care inregistreaza drona in conditiile in care comunitatea profesionistilor dezaproba O.M.T. 4/ 2015, primul care isi asigura drona bolovan S900 pe 2000 euro si care este pentru obligativitatea asigurarii la drone.
Domnule Isaila, nu avem toti banii astia pentru zbor, doar asigurarea este prohibitiva, fara sa mai vorbim de restul. De fapt am observat ca O.I. foloseste cadrul legal (politician la origine fiind) intr-o incercare de a elimina concurenta.

Concluzie: 
Institutul de Training, Studii și Cercetări pentru Sisteme de Vehicule fără Pilot nu este din pacate doar o gogoasa umflata cu spatiu aerian de clasa G, o forma fara fond,  facuta de un ex-politician fara pregatire in domeniul dronelor, dar este un pericol real la siguranta traficului aerian.

Va las in compania domnului Octavian Isaila, sa va faceti o idee despre omul din spatele CTRL+C CTRL+V. Va recomand sa lasati volumul mai mic inainte de a da play.




3 comentarii:

  1. Stimate d-le Dragu ( pana mai ieri as fi spun "Dragă Mihai", dar in urma acestui articol imi este greu sa fac acest lucru ) va respect opiniile de specialitate, dar ma vad obligat la aceasta reactie a dumneavoastra sa va informez cu cateva detalii pe care ma gandesc ca nu le cunoasteti si poate sunteti in eroare de necunostinta de cauza:
    1. ITSC-SVFP este constituit sub forma de Organizatie Neguvernamentala, adica Asociatie, nu are nimic de a face cu societatile comerciale.
    2. Sistemul nostru nu se erijeaza in Ground Controller, adica sisteme profesionale de zbor si control a echipamentelor, ci pur si simplu este un sistem in care cei din comunitatea operatorilor de drone ( din care sper ca faceti parte ) sa anunte unde si cand zboara, pentru o buna desfasurare a operatiunilor de zbor si o corecta informare a colegilor din comunitate. Sunt sigur ca in lungile dumneavoastra peregrinari ati fost nu o data in situatia in care pe aceeazi zona sa mai zboare si alti colegi.
    3. Nu cred ca am apelat eu la ajutorul dumneavoastra, ci o persoana pe care nu imi permit sa o mentionez fara acordul ei, care avea contract cu mine sa-mi livreze un echipament.
    4. Personal am transmis un comunicat de presa, fotografiile pe care le folosesc agentiile de publicitate nu sunt sub controlul meu. Daca faptul ca o agentie de publicitate a folosit o fotografie de la dumneavoastra probabil ca este una pe care le-ati pus-o la dispozitie in unul din reportajele dumneavoastra. Va rog sa clarificati acest lucru cu ei. Daca acest lucru v-a afectat emotional, eu imi cer scuze in numele lor.
    5. Va multumesc pentru aprecierea portofoliului meu, si o sa accept scuzele dumneavoastra publice pentru calomnie pentru aprecierile facute despre modelul de la Apfelhaus, facut cu o drona DJI. Va rog sa luati legatura cu persoana pentru care ati facut demonstratia. Desi am incercat sa va sun pentru a va explica acest lucru mi-ati raspuns cu un mesaj ca nu va face placere vorbim. Va multumesc pentru informare si o sa respect acest lucru de acum inainte.
    6. Am inregistrat de urgenta drona datorita faptului ca trebuia sa depun o cerere de plata in proiectul in care am facut achizitia dronei, iar daca nu respecti legislatia in vigoare, banii nu se deconteaza. Cu mare drag as fi renuntat la acest lucru daca mi-ati fi comunicat sa nu fac inregistrarea ca imi rambursati dumneavoastra sumele cuvenite. In orice alta varianta eu trebuia sa inregistrez drona.
    7. Va informez pe aceasta cale chiar daca dumneavoastra ma considerati concurenta, ca dumneavoastra ne reprezentati o concurenta nici pentru mine si nici pentru Institut. Am facut acest demers datorita faptului ca personal consider ca unitatea in acest caz inseamna siguranta, si contez pe maturitatea si responsabilitatea celor care zboara sa anunte unde si cand zboara. Mai ales ca punem acest sistem la dispozitia comunitatii in mod GRATUIT ! Poate acest mod de gandire nu se aplica Lupilor Siguratici. Asta este viata, nu poti multumi pe toata lumea.
    8. Intr-adevar am incercat sa fac ceva pentru comunitatea mea la un moment dat, mesajul pe care l-ati postat este postura de candidat independent si nu aceea de politician.
    Va multumesc daca ati avut timpul si intersul sa cititi acest comentariu si va asigur de intreaga mea compasiune ! Cu stima, Tavi Isaila

    RăspundețiȘtergere
  2. Draga domnule Tavi.Sper si-mi doresc din tot sufletul sa nu faceti parte sau sa nu reusiti sa intrati in vreo organizatie d-asta guvernamentala partid etc, cu gandurile sau idealurile pe care l-e aveti nu de alta da minti d-astea crete ca ale dv.sunt destule peste tot inclusiv si in tara noastra adica din astia care dau legi penibile cum ar fi mizeria de ordin 8.Pacat ca pana si firme sau persoane care sunt in domeniusi stiu cu ce se mananca treaba asta ,inca mai folosesc cuvantul DRONA care nu are nici o legatura cu ceea ce faceti sau facem.Eu acasa am multicopter nici decum drona.Dar asta e alta mancare de peste.Eu zbor pe langa stadionul national cu pustiul meu acolo la turnul de parasutisti un multicopter de 400grame.Sa vina cineva sa ma deranjeze spunandu-mi ca zbor drona ca-i dau in cap cu ia.

    RăspundețiȘtergere
  3. Un prost arunca o piatra in balta si zece intelepti se chinuie sa o scoata.

    RăspundețiȘtergere